Zmena stravy – prvý krok ku zdraviu

Anusorn P nachol

obrázok so súhlasom Anusorn P nachol / FreeDigitalPhotos.net

V minulých číslach sme hovorili o dvoch pilieroch zdravia – psychike a pohybe. Dnes si povieme niečo o pilieri treťom – o strave. Duchovné, duševné, energetické a fyzické telá sú ako spojené nádoby. Ak sa zmeníme a dokážeme milovať každého a odpúšťať sebe a iným, vyzdravie naše fyzické telo. Podobne ak zasiahneme vhodným spôsobom do jedálnička, môžeme meniť aj psychiku človeka. Michio Kushi – známy dietoterapeut, ktorý prispôsobil makrobiotiku západnému človeku, na základe uloženia topánok svojich žiakov dokáže rozpoznať čo raňajkovali.

Úprava stravovacích návykov by mala začať prijímaním dostatočného množstva vody. Na každých 10 kilogramov hmotnosti asi 0,2 až 0,4 litra vody. Mám na mysli čistú pramenistú vodu. Ak ju nemáme je ešte vždy lepšia voda z vodovodu ako minerálky u ktorých si musíme všimnúť aby celková mineralizácia nepresahovala 500 miligramov. Obzvlášť nebezpečný je Sodík. Minerálky sú na krátkodobé liečenie a nie na sústavné pitie. Nehovoriac o CO2 ktorý nielenže vydychujeme ako splodinu, ale nám aj irituje stenu žalúdka. Ak si namontujeme správny filter vody vyriešime síce otázku biochemickeho znečistenia vody, ale informáciu nevymažeme. V Nemecku už vyšla kniha s nafotenými kryštalickými štruktúrami vody, ktoré nosia rôzne informácie v závislosti od toho s čím prišla do styku. Je to prvá verejná publikácia o tom akú zázračnú pamäť má voda. Čiastočným riešením je ak dáme vodu najprv prevariť, potom zamraziť a až tak ju konzumujeme. O nevhodnosti ostatných sýtených nápojov sa rozpisovať nebudem, lebo už o tom boli popísané haldy papiera. Z džúsov sú v obmedzenom množstve vhodné na pomalobežných lisoch odšťavené zeleninové a ovocné šťavy – je ich nutné konzumovať ihneď po odšťavení. Pre čaje platí podobné obmedzenie ako pre minerálky. Neustále môžeme piť iba japonský čaj Bancha, ktorý nám pomáha vyrovnávať pH v organizme. Ostatné „nápoje“ ako pivo, víno, alkohol a káva silne dehydrujú organizmus a pri ich konzumácii musíme zvýšiť prísun vody o ich dvojnásobné množstvo. Tým nechcem povedať, že deci červeného vínka na večer poškodí, ba práve naopak je to prirodzený prísun flavonoidov a ďalších látok. Medzi nápoje už vonkoncom nepatrí mlieko, tobôž nie kravské. Jediná krvná skupina ktorá ho je schopná natráviť je B Rh+. Kozie mlieko je liekom ale len pre AB Rh+. Ostatní by sa mu mali vyhýbať, lebo tak ako všetky živočíšne bielkoviny prekysľujú organizmus tak aj mlieko. Na jeho neutralizáciu organizmus potrebuje Vápnik ktorý čerpá zo zásob – z kostí a preto pri nadmernej konzumácii mlieka hlavne u kyslých typov – JIN (krvné skupiny typu A) môže dochádzať k ešte väčšej osteoporóze. Vedecky to podložil 800 členný medzinárodný tým odborníkov vedený dnes najváženejším vedcom – výživárom doktorom T.Collin Campbellom z Cornellovej univerzity. Ich verdikt na základe dlhoročných výskumov znel: „mlieko a mliečne výrobky nechránia pred osteoporózou“.Okrem toho sú pôvodcami zápchy, chronickej únavy, bolesti hlavy, svalových kŕčov, obezity, kazivosti zubov, alergie… Jeden z veľmi vážnych argumentov proti mlieku a mliečnym výrobkom znie, že vytvárajú hlien (mucus), ktorý sa usadzuje v črevách, pľúcach, telesných dutinách – a v celej oblasti hlavy. Hlien je lepkavý, chytajú sa na ňom ďalšie škodliviny a tie sa potom v tele hromadia. 1 čajová lyžička mlieka dokáže zaviniť problémy s ktorými sa telo potýka 4 dni, než ich vyrieši.

Ak by sme chceli zhruba načrtnúť jedálny lístok vyzeral by nasledovne: Strava s dostatkom domácich druhov zeleniny s podielom celozrných obilovín a výrobkov z nich (pozor na pšenicu je prešľachtená a škodlivá viac-menej pre každého, pre vysoký obsah lepku úplne nevhodná pre krvnú skupinu O), s malým doplnkom strukovín, rias a rýb s občasným prídavkom domácich druhov ovocia. Nesmieme samozrejme zabudnúť na správne vyváženie stravy z energetického hľadiska JIN – JANG, priložiť niektoré poznatky z delenej stravy a skombinovať to so stravovaním podľa krvných skupín o ktorom si povieme niečo bližšie v ďalšom vydaní časopisu. Majme na pamäti, že potraviny by sme mali konzumovať čo najčerstvejšie vždy podľa toho, čo práve dozrieva, lebo vtedy to dáva človeku čo možno najviac energie. Krátkou tepelnou úpravou získavame z niektorých potravín ďalšie hodnotné látky. Podobné platí o klíčení obilnín, strukovín a iných semiačok. Poradie tepelných úprav je naparovanie, dusenie, varenie. Nevhodné sú pečenie, smaženie, vyprážanie, fritovanie… Najvhodnejšie odkladanie potravín je uchovávanie v pôvodnom stave, kvasenie, sušenie. Menej vhodné mrazenie a zaváranie aj to iba bez konzervačných činiteľov v prípade ak namiesto cukru pridáte štipku soli. Budete prekvapení, že ovocie je sladšie ako pri klasickom postupe. Ak si dlho chcete zachovať zdravie a štíhlu líniu, zo stravy vylúčte cukor (pozor ani med nie je na sladenie – je to liek, ale po zahriati sa stáva jedom), soľ a bielu múku ako 3 biele jedy, živočíšne bielkoviny podľa krvných skupín, hlavne však červené mäso a údeniny, potraviny obsahujúce konzervačné činitele, stabilizátory, emulgátory… Priemerný človek skonzumuje za rok 3 – 4 kg chémie na odbúranie ktorých nie je pripravený. Preto je nutné zvýšiť spotrebu vlákniny, laktogénnych mikrokultúr, antioxidantov, esenciálnych aminokyselín, vitamínov, minerálnych látok v čo najprirodzenejšej forme a iných doplnkových preparátov cielenej detoxikácie. Podľa anglických lekárov by mal človek skonzumovať 50 – 70 g koncentrovanej vlákniny denne aby eliminoval toxíny, čo jedlom nie je možné, pretože 20 g vlákniny je obsiahnutých v 4 kg bielej kapusty alebo 30 dkg ovsených vločiek. Pri takom množstve by ale vláknina strhávala aj minerálne látky, medzi inými aj spomínaný Vápnik. Ak by sme žili v harmónii s prírodou odpadol by problém neustále sa dopĺňať preparátmi. Žiaľ nežijeme a tak ak chceme prežiť v zdraví musíme nášmu fyzickému telu pomôcť prekonať nástrahy naň číhajúce, pretože toxíny nás obklopili len za posledných 50 rokov, ale náš organizmus sa za ten čas vôbec nezmenil aby tento nápor zvládol.

Ing. Peter Tóth

3 774 pozretí

Ak kliknete ľavou myšou na ľubovoľné na modro zafarbené slovo, otvorí sa Vám o tom viac informácií. Ak niektorý odkaz nefunguje, budeme radi, ak nám o tom napíšete na EZOpress@gmail.com Ďakujeme

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.