Vedci pomocou kvantovej teórie dokazujú existenciu duše

Dvaja svetovo uznávaní kvantoví vedci tvrdia, že môžu preukázať existenciu duše.

ID-100122308

obrázok so súhlasom dream designs / FreeDigitalPhotos.net

Američan Dr Stuart Hameroff a britský fyzik sir Roger Penrose vyvinuli kvantovú teóriu vedomia a tvrdia, že naše duše sú obsiahnuté vo vnútri štruktúr zvané mikrotubuly, ktoré sa nachádzajú v našich mozgových bunkách.

Ich teória vychádza z predstavy o mozgu ako biologickom počítači, „so 100 miliárdami neurónov (ich axonálnymi výbežkami a synaptickými prepojeniami) pôsobí ako informačná sieť“.

Dr Hameroff, emeritný profesor na oddelení anesteziológie a psychológie a riaditeľ Centra štúdie vedomia na arizonskej univerzite, a sir Roger pracovali na teórii od roku 1996.

Tvrdia, že naše vedomie je výsledkom kvantovej gravitácie vo vnútri týchto mikrotubulov – procesu sa hovorí orchestrated objective reduction (Orch-OR).

Pri zážitkoch blízkosti smrti mikrotubuly strácajú svoj kvantový stav, ale informácie v nich nie sú zničené. Laicky povedané, duša neumiera, ale vráti sa do vesmíru.

Dr Hameroff vysvetlil túto teóriu v dokumentárnom programe Cestovanie červou dierou s Morganom Freemanom – ktorý bol nedávno vysielaný v USA na Science Channel.

Kvantová teória duše je teraz trendom po celom svete, vďaka príbehom publikovaným v The Huffington Post a Daily Mail, ktoré boli vytvorené z príspevkov tisícov čitateľov.

Dr Hameroff hovorí: „Dajme tomu, že srdce prestane biť, krv vyteká a mikrotubuly strácajú svoj kvantový stav, ale kvantové informácie v mikrotubuloch nie sú a ani nemôžu byť zničené, len transportované do univerza. Ak je pacient resuscitovaný – oživený, kvantová informácia sa môže vrátiť do mikrotubulov a pacienta vypovedá: „Mal som takmer zážitok smrti“. „

V prípade úmrtia pacienta, je „možné, že táto kvantová informácia môže existovať mimo tela na neurčito – ako duša“.

Na základe: www.news.com.au spracoval Peter Tóth