Desatoro pitného režimu

voda a tvar, pitny režimĽudské telo je z 50 až 70% tvorené vodou. Preto pravidelný prísun tekutín netreba v žiadnom prípade podceňovať. Voda sa nám z organizmu vytráca neustále. Dokonca aj pri dýchaní. Nepodceňujte hydratáciu!

  1. Vypite denne aspoň 2 až 3 litre tekutín.
  2. Káva, čierny čaj a alkohol sa do pitného režimu nepočítajú.
  3. Mlieko a kakao sú skôr jedlom než nápojom.
  4. Nečakajte na pocit smädu – ten je už akousi výstrahou vášho tela v poslednej chvíli.
  5. Pri športovaní, pobyte v teplých miestnostiach (sauna, vykúrená kancelária) či v stresových situáciách pite viac
  6. Udržujte pestré zloženie tekutín.
  7. Ideálne sú vody s mineralizáciou 150 – 400 mg/l, nesladené čaje a šťavy.
  8. Pite priebežne počas celého dňa, nie nárazovo. Prevažnú časť tekutín by ste mali prijať do 14 hod, vtedy ich dokáže organizmus najlepšie spracovať. Ideálne je tiež začať deň s pohárom vody nalačno a poslednú dávku tekutín prijať aj večer pred spaním.
  9. Nie je dobré piť tesne pred jedlom, počas jedla ani bezprostredne po dojedení.
  10. Nepodceňujte význam minerálov, ktoré vo vyváženom pomere zohrávajú dôležitú úlohu pri metabolických procesoch v ľudskom organizme.
odstavovač_g21

Na výrobu štiav z ovocia a zeleniny použite pomalobežný lis – odšťavovač, čo Vám nezničí enzýmy a termolabilné vitamíny

Zdroj: www.zdravie.sk

663 pozretí

Ak kliknete ľavou myšou na ľubovoľné na modro zafarbené slovo, otvorí sa Vám o tom viac informácií. Ak niektorý odkaz nefunguje, budeme radi, ak nám o tom napíšete na EZOpress@gmail.com Ďakujeme

Komentáre sú vypnuté.